Dlaczego dobrze jest zlecać jednostce zewnętrznej co-packing?

przez | 13 kwietnia 2023
Oferty promocyjne stały się nieodłączną częścią każdego biznesu. Prezenty dorzucane do produktów albo zestawy „2 w cenie 1” na stałe zagościły w ofertach wytwórców. Zamiast samemu urządzać co-paking produktów na potrzeby akcji marketingowych, warto go outsoursować. Jakie zyski odnosi wtenczas zleceniodawca?

W najprostszych słowach co-paking to tworzenie kompletów promocyjnych.

oapkowanie kosmetyczne

Autor: Benjamin Moore Sp. z o.o.
Źródło: http://benjaminmoore.pl/

Z kilku rozmaitych opakowań artykułów szykuje się zestawy, jakie trafiają później do sprzedaży. Proces ów nazywany jest konfekcjonowaniem. Wbrew pozorom co-paking nie jest łatwym zadaniem, z tej przyczyny wytwórcy często stawiają na jego zlecanie firmom zewnętrznym. Dzięki przekazaniu procesu przepakowania jednostce zewnętrznej, nie muszą aktywnie brać udziału w całej akcji, a wyłącznie w jej początkowej fazie, to znaczy drobiazgowych uzgodnieniach tyczących się kompletów promocyjnych i ewentualnie w zakupie komponentów (zobacz dodatkowe informacje). Resztą zajmuje się wykonawca, który odpowiedzialny jest za produkcję zestawów, ich kompletację zgodnie z przyjętymi założeniami, wydanie towaru, a nierzadko też za dystrybucję artykułów do odbiorcy końcowego.

Jakie branże najczęściej korzystają z co-pakingu? Można wspomóc się w odpowiedzi na to zapytanie, przemierzając kolejne półki w supermarkecie i szukając specjalnych zestawów promocyjnych. Największą ich liczbę możemy znaleźć w gałęziach branży spożywczej a także chemicznej. Dużą część stanowią opakowania kosmetyczne.

Jeżeli masz ochotę odkryć więcej danych na omawiany temat – odsyłam do serwisu (https://medicus.ie/pl/12/radiolog), gdyż w tamtym miejscu są wartościowe fakty opisujące prezentowany wątek.

Tuż za nimi kryje się branża komputerowa a także prasa (zamieszczanie akcesoriów do periodyków, wklejanie próbek artykułów, itd.).

Co-paking dobrze jest outsoursować, kiedy firma znajdzie się w jednej z następujących sytuacji: spodziewa się szczytu sprzedażowego, nie ma praktyki w co-pakingu, bądź chce zredukować koszta. Co-paking dobrze jest outsoursować w momencie, kiedy firma ma tzw. szczyty sprzedażowe w przeciągu roku. Może to być czas świąt Bożego Narodzenia, Dnia dziecka albo np. ferie. Jest to okres bardzo pracowity i firmy częstokroć nie są w stanie samodzielnie wykonać tylu zestawów promocyjnych, ilu żąda rynek. Inną sytuacją jest brak biegłości w co-pakingu (tutaj pełna oferta). Warto wówczas temat przekazać firmie, która specjalizuje się w owej usłudze, posiada doświadczonych pracowników, właściwe maszyny, konieczne certyfikaty, itp.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*